مکانیک صنعتی

مکانیک صنعتی

محاسبات و شناخت ابزارالات وروش های تعمیر دستگاه های صنعتی
مکانیک صنعتی

مکانیک صنعتی

محاسبات و شناخت ابزارالات وروش های تعمیر دستگاه های صنعتی

انواع تعمیرات مکانیکی


تعمیراتی که برروی دستگاه های صنعتی انجام می گیرد انواع مختلفی دارد که هرکدام از این نوع دارای روشها وبرنامه های خاص خود بوده ودارای قواعد خاصی هستند که  اجرای همه این روشها درنهایت یک هدف مشترک رادنبال میکنند که ان حفظ ونگهداری داراییهای فیزیکی واستفاده بهینه از انها میباشد

درزیر به انواع تعمیرات اشاره میگردد

1.تعمیر ونگهداری پس از خرابی (Break Dow n Maintenance)

دستگاه  پس ازخراب شدن تحت تعمیر قرار میگیرد

2.تعمیر ونگهداری پیشگیرانه (preventive Maintenance)

 دستگاه قبل ازخرابی تعمیر خواهد شد

3.تعمیر ونگهداری پیشگویانه (predictive Maintenance)

باشروع به کار دستگاه درمراحل اولیه عیب یابی وتعمیر انجام میگیرد

4.تعمیرونگهداری پیشبینانه   (proactive Maintenance)

قبل از شروع خرابی دستگاه عوامل موثر در فراهم کردن شرایط خرابی حذف ویااصلاح میگردد 

ادامه مطلب ...

اشکالات رایج درمدار دستگاه ها

عناصر مدارهای‌ هیدرولیک‌ و پنوماتیک‌ که‌ ظرفیت‌ و توانایی‌ و مقدار تحمل‌ بار آنها توسط سازنده‌مشخص‌ می‌شود باید هنگام‌ نصب‌ و طراحی‌ یک‌ مواد مورد توجه‌ قرار بیگرد.

اکثر اشکالاتی‌ که‌ در مدارهای‌ هیدرولیک‌ و پنوماتیک‌ پیش‌ می‌آید طبق‌ بررسی‌های‌ بعمل‌ آمده‌ براثربی‌دقتی‌ و عدم‌ سرویس‌ و یا نصب‌ مناسب‌ و عدم‌ وجود شرایط محیطی‌ مناسب‌ برای‌ عناصر مدار پیش‌می‌آید که‌ به‌ تعدادی‌ از این‌ موارد اشاره‌ می‌شود.

  ادامه مطلب ...

مکانیک صنعتی هیدرولیک پنوماتیک

مکانیک صنعتی هیدرولیک , پنوماتیک ,

امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و پنوماتیک تقسیم میشود


ادامه مطلب ...

روانکارهای صنعتی


تقسیم‌بندی انواع روانکارها

طرح شماتیک زیر تقسیم بندی انواع روانکارها بر حسب نوع کاربرد را نمایش می دهد.

 

همانطورکه مشاهده می کنید روانکارها را در یک نگاه کلی می توان به دو دسته بزرگ روانکارهای خودرو و روانکارهای صنعتی تقسیم کرد. روانکارهای صنعتی نیز به سه دسته عمده روغن‌های صنعتی، گریسها و روانکارهای ویژه دیگر مثل روانکارهای فلزکاری و ... تقسیم می‌شوند.

البته روانکارها را از نظر نوع حالت نیز می توان طبقه‌بندی کرد. که به چهار دسته روان‌کننده‌های گازی، روان‌کننده‌های مایع، گریس‌ها و روان‌کننده‌های جامد تقسیم می‌شوند.

 

ادامه مطلب ...

بویلرها ودیگهای بخار

 بویلرها یا دیگهای بخار

دیگ بخار (steam boiler) یا همان بویلر بخار، یک مخزن تحت فشار می باشد که در آن آب تحت فشار گرم شده و به بخار تبدیل می شود. بخار به دلیل میزان گرمای نهان تبخیری که آب دریافت می کند تا بخار تبدیل شود، توان حمل میزان انرژی بالاتری را نسبت به آب دارد.

 

ادامه مطلب ...